Reklamacje
Sprzedający ponosi względem Konsumentów oraz Konsumentów-Przedsiębiorców odpowiedzialność za wady Towaru zgodnie z zasadami odpowiedzialności z tytułu rękojmi wskazanymi w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 556(1) – 576 Kodeksu cywilnego.Sprzedający ponosi względem Konsumentów oraz Konsumentów-Przedsiębiorców odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową sprzedaży na zasadach wskazanych w przepisach Ustawy konsumenckiej – Rozdział 5A Ustawy konsumenckiej (art. 43a i n.).
Jeżeli nabywcą Towaru nie jest Konsument lub Konsument – Przedsiębiorca, odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
W przypadku stwierdzenia wad Towaru/niezgodności Towaru z Umową sprzedaży, Zamawiający może złożyć reklamację do Sprzedającego przesyłając ją drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej: sklep@vestisdesign.pl lub listownie na adres: B12 Sp. z o.o. Os. Krasińskiego 1H, 69-100 Słubice. W celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego obowiązkiem Reklamującego jest odesłanie produktu na adres Sprzedającego.
O ile do Towaru dołączony jest dokument gwarancyjny, to gwarancji na Towary udziela ich producent. W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający wskazuje, że nie udziela gwarancji na Towary w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego, a jedynie przekazuje oświadczenia gwarancyjne producentów Towarów. Warunki gwarancji zawarte są w dokumencie gwarancyjnym dołączanym do Towaru.
Zamawiający składając reklamację proszony jest, w celu usprawnienia przebiegu rozpatrywania reklamacji, o podanie następujących danych:
- imię i nazwisko,
- dokładny adres zamieszkania,
- nr Zamówienia,
- adres e-mail,
- dokładnie opisanie wady Towaru/niezgodności Towaru z Umową sprzedaży,
- żądania reklamującego z tytułu rękojmi (wymiana na nowy, obniżenie Ceny, odstąpienie od Umowy sprzedaży w razie istotnej wady Towaru/ w razie istotnej niezgodności Towaru z Umową sprzedaży) lub z tytułu gwarancji, jak wskazane w dokumencie gwarancyjnym.
Składając reklamację Zamawiający proszony jest także o załączenie kopii dowodu zakupu u Sprzedającego (np. kopii faktury VAT).
Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Zamawiający zostanie poinformowany przez Sprzedającego.
Sprzedający informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823).W razie nie uznania reklamacji przez Sprzedającego, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się o interwencję do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Kombatantów 34, 66-400 Gorzów Wlkp, http://www.ihgorzow.ires.pl/ email: info@wiih.gorzow.pl Szczegółowe procedury skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej dostępne są na stronie internetowej urzędu oraz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/ Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Zamawiającego będącego Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający wskazuje, że uprawnienia opisane w niniejszym ustępie nie przysługują Zamawiającemu, który jest Konsumentem – Przedsiębiorcą.